Designtorget visar vägen till Tensta

97287-293Jag har funderat på att inreda vårt hem med så många referenser till Tensta som möjligt. Men hur gör man det? Tyger från Livstycket, tavlor av lokala konstnärer, något från konsthallens butik, kanske ett fynd från en lokal möbelaffär... men sen?


Förre veckan hittade jag ytterligare en grej på Designtorget - en kudde som föreställer en klassisk vägskylt. På ena sidan står det ÅLSTEN och på den andra TENSTA. Kudden heter GETTO-PRETTO och är formgiven av Anna Voltaire. Det enda som inte genast kändes helt rätt var priset - frygt 300 kronor för en soffkudde. Men vid närmare eftertanke är det helt helt ok - det är inte varje dag Tensta känns exklusivt.


Och även om många kanske köper kudden med viss ironi är det ju inget som hindrar oss från Tensta att införskaffa den med stolthet. Varför inte skylta med att man bor i Tensta, kanske placera kudden i bilens bakruta! 


(Tack till Camilla som fotograferade när jag inte hade kameran med mig!)

Läs mer:
Anna Voltaire
Bloggen Punkthus om kudden
Designtorget

Kommentarer
Postat av: O L G A

Ditt hem kommer att bli helt fantastiskt Annelie med denna inriktning!

2008-03-14 @ 23:23:26
Postat av: Shirin

hej hej.. undrar vart det var man kunde köpa "TENSTA" kudden?=P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback