Spår efter blomstergerillan

image240image239

För alla som har undrat vad som hände med blommorna som planterades av "Tensta Green Guerilla" i slutet av förra året kan jag nu presentera ett par bilder på resultatet. Runtom i stadsdelen har det under våren blommat längst genvägar och stigar. Tulpaner och andra lökväxter visar vägen. Tyvärr har det blivit nedtrampat vi på vissa håll, men visst är det en kul idé? Jag får lust att ansluta mig till gerillarörelsen i höst och plantera lite fler lökar.

Tack till Tor som delade med sig av bilderna. Se
fler här.

Tidgare inlägg om projektet:
Vad är det som händer?
Lekfulla visioner om Tensta
Blomstrande genvägar
Premiär för mosaikvägg och blomstergerilla

Kommentarer
Postat av: alias anneli

Ha! Jag har lagt märke till flera av dessa gen-tulpanvägar i stadsdelen och undrat just vem som arrangerat dem. Trodde väl heller knappast att fastighetsägarna skulle ha gjort det.
Men precis en genväg är en genväg och lär så förbli, varför inte lika gärna göra den snygg, på ett billigt & vackert sätt! Tänk dessa stråk vid Nydal ner mot T.A. t ex, bredvid båda broarna. De ser ju för trista ut.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback