Mönstervecka: Blommigt

97287-135

Jag fortsätter med
mönsterveckan som kom till på initiativ av Tankebubblor. Jag trodde det skulle bli svårt att hitta blommiga mönster från Tensta, men det visade sig nästan vara lättare än prickigt!

Den vackra väggen som blommar finns i Tensta konsthall. Helga Henschen har målat de stora blåa blommorna i tunnelbanan och Josephine Siskinds muralmålning i centrum innehåller bland annat dessa blålila blommor. Slutligen sängen som är bäddad med 60-talsmönstret. Nej, det är inte hemma hos mig, utan i Stadsmuseets museilägenhet i Tensta.

Kommentarer
Postat av: Nilla

Jättefina bilder!
och tänk vad fint i tunnelbanan!

Postat av: Johanna

Verkligen tjusiga bilder, både prickar och blommor! Du kan nog gissa vilken som är min favorit av blommorna... :)

2006-11-09 @ 19:48:03
URL: http://pumansdotter.blogspot.com
Postat av: Heidi

Dette var vackre bilder : )

2006-11-09 @ 20:07:07
URL: http://julie-k.blogspot.com
Postat av: Olga

Ett konstverk! Den här gången känner jag igen alla "bildgåtorna"!

2006-11-09 @ 22:23:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback