Dålig start för Tensta i Basketettan

97287-92Jag erkänner att  min sportbevakning i Tensta inte har varit den bästa, ett inlägg om Tensta Basket har det blivit – vilket jag inte ens följde upp. Jag har inte varit på någon match, men har ändå hållit koll på tabellen. Sanningen är att det inte går särskilt bra för laget i Basketettan. Fyra förluster på fem matcher är ingen bra start och ger en bottenplacering i tabellen.

Senaste matchen spelades på bortaplan mot Östersund, som också ligger långt ner i tabellen. Länstidningen i Östersund skriver om matchen som slutade med vinst för Östersund med 74 mot 67. Östersunds coach Hasse Widell hoppas att den ska ge lite mer självförtroende. Vinsten mot Tensta blev deras andra i år.

Jag borde verkligen gå och se en match här i Tenstahallen. Inte för att basket är något stort intressen, men det kan vara roligt ändå. Tyvärr kan jag inte gå på söndag, men om någon annan skulle vara intresserad är tiden som gäller 16.00. Då är det Umeå Virtus som kommer hit. Kanske blir det en välbehövlig vinst för Tensta? Klubben skriver på hemsidan att den dåliga starten delvis beror på skador. Laget sägs ha "en stor potential". Hoppas vi får se det snart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback