Nyblivna föräldrar vill ha BVC i Tensta-Hjulsta


Hjulstabon Stephan Gullberg skriver i
Stockholms Fria tidning att det saknas BVC i Tensta-Hjulsta och menar att det är för långt och svårt att ta sig till Familjecentralen på Solhems Hagväg.

Jag tycker personligen att det är trevlig att nyblivna föräldrar från olika delar av Spånga-Tensta möts på Familjecentralen. Men jag blev väldigt förvånad när jag efter att ha fått mitt första barn frågade om det fanns föräldragrupper och fick höra: "Nej, det finns så få svenska föräldrar." Just därför är det extra viktigt att ha föräldragrupper - det är ett av de tillfällen i livet så man möter nya människor på ett naturligt sätt. Men detta var för sju år sedan. Förhoppningvis har det blivit bättre sedan dess.

Kommentarer
Postat av: margit hyyryläinen

Det finns föräldrargrupper i tensta-hjulsta bvc.Nästan alltid erbjuder vi babymassagen.Vår öppenförskola har också föräldrargrupper och från1/4 finns pappa fredagar.ta gärna kontakt med oss på BVC för att veta mera mvh margit

2011-03-08 @ 11:18:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback