Strålande skidväder!



Ända jag sedan tidigt i vintras såg en skoter dra upp spår på ängarna mellan Tensta och Spånga har jag varit sugen på att ge mig upp på en skidtur. Idag blev det äntligen gjort! Barnen fick låna mina gamla skidor, som var begagnade redan när jag var liten. Men de dög fortfarande hyfsat bra!




Det var en perfekt dag för skidåkning - strålande sol och fina spår bara ett stenkast hemifrån. Det finns nog få platser i Stockholm med den lyxen. Det är kul att vara ute på fälten och se så mycket folk i rörelse; allt från äldre damer med rollator och par ute på stavgång till hurtiga joggare och stojande barn i pulkabacken.



För den som vill åka långt finns
många kilometer spår på Järvafältet.

Kommentarer
Postat av: Haydee

Vad härligt! :)

Postat av: Josefine

Hej, jag håller på med ett projektarbete och ska skriva om tenstas historia. Jag tänkte bara fråga dig om du visste något om miljonpogrammet och kunde berätta lite om det?

2010-03-18 @ 10:15:01
Postat av: Annelie

Haydee: Visst är det!



Josefine: Vad roligt att du skriver projektarbete om Tenstas historia! Mejla mig gärna, så kanske jag kan hjälpa dig att besvara specifika frågor eller tipsa om litteratur. Min adress är tenstabloggen(a)gmail.com

2010-03-18 @ 22:37:59
URL: http://tensta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback