Panelen: Ulf

Näste man att presentera sig är Ulf:



Namn:
ULF Erik Larsson

Ålder: Fyller snart 60år!

Yrke: Fd officer numera VD i tre bolag varav ett hyr ut industrifastigheter

Familj: Ja

Bloggar:  blogg.expressen.se/uffestankar, blogg.expressen.se/uffesbilder, blogg.expressen.se/uffes

Var i Tensta bor du?

I brf Päronet Mellingebacken 12


Hur länge har du bott här?

Från 1 oktober 1974


Hur hamnade du i Tensta?

Behövde en modärn bostad!


Vad är det bästa med Tensta?

Det går att prata med alla och så är det mycket bra och billigt att bo i Päronet.


Är du engagerad i någon verksamhet i Tensta?

Jag har startat ett café på tisdagar kl. 1700-1900 för dem som är lite till vänster om den Borgerliga Alliansen. På tre kvällar har vi rekryterat 16 ungdomar till SSU Tensta! Vi skall bli hundra innan sommaren!


Något annat du vill berätta om dig själv?

Var tidigare officer inom underrättelse och säkerhetstjänsten. Vi får ju pension vid 55 år så jag drog till Asien i tre år. Men nu är jag hemma och jobbar och är lite politiskt aktiv när jag har tid. Det finns så mycket kloka duktiga och välutbildade ungdomar i Tensta så det är riktigt roligt att få lyssna på dem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback