Mejl från Kalifornien

Hej Annelie!

Såg din blogg, så jag tänkte skicka dig ett mail och berätta hur mycket jag uppskattar ditt initiativ att skriva om Tensta!

Jag heter R, och jag bodde i Tensta från 1983-2005. Flyttade dit från turkiska Kurdistan när jag var 5. Jag flyttade sedan från Tensta till Amerika och bor numera i Kalifornien. Saknar hemlandet något enormt. :) Familjen bor fortfarande där. Hittade din blogg när jag fick för mig att det kanske var dags att fixa upp Tenstas artikel på Wikipedia och sökte efter mer av dess historia. (Vi fick tidigt i barnaålder i skolan reda på att Tensta var en järnåldersbygd med en historia som sträcker sig till 500 f .Kr.) Ska försöka samla ihop så mycket information som möjligt för artikeln.

Lycka till med bloggandet och jag kommer att fortsätta titta in då och då!

M.V.H.,

R
Monterey, CA

Roligt med så avlägsna bloggläsare! Det ska bli intressant att se hur Wikipediaartikeln blir.

Kommentarer
Postat av: O L G A

:-)

2009-03-23 @ 22:58:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback