Från fundamentalism till miljonvinst

Nej, nu är jag trött på att läsa om så kallade "upplopp". Kan inte tidningarna hitta andra vinklar när det gäller Tensta? Jo, somliga lyckas. Se här:

"När killgängen i Tensta eldar, då kommer journalisterna. Annars är det tyst om Tensta. Därför åker jag dit." Så inleder Agneta Klingspor sin krönika om mötet om Euroislam och fundamentalism som hölls på Tensta träff nyligen. Läs hela krönikan i LO-tidningen:
I Världsbyn

Dagens media skriver att Tensta konsthall har skaffat sig en ny designbyrå: Ohlsonsmith. Uppdraget är att locka fler besökare till konsthallen. Högst på listan för förnyelse står hemsidan. Ja, det var på tiden, säger jag och hoppas på en skön ny hemsida som signalerar nytänkande och vitalitet. Läs mer: Tensta Konsthall tar in Ohlsonsmith

Aftonbladet raporterar om miljonregn över Tensta. En 30-årig kille som knappt har spelat tidigare vann 2,8 miljoner på Harry Boy som han köpt på Tensta tobak.
– Det här är en kille som inte brukar spela. Han var in till oss med en blomma i dag och jag var med honom till banken. Han var i chocktillstånd. Det här var sista gången han spelade på trav. Han sa att han vill sluta när han är på topp, säger Kerim Yurekci som äger butiken. Läs mer: 30-åring spelade för fjärde gången – vann 2,8 miljoner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback