Familjedag på Eggeby gård



Igår var det familjedag på Eggeby gård, med brandkår, polis och Röda korset på plats. Jag var där ock fick repetera mina kunskapar och hjärt-lungräddning samt se hur man hanterar en defibrillator hos Röda korset. Barnen ville naturligtvis åka stegbil upp i luften och jag följde med. Det var ingen dålig utsikt! Brandmännen kom från Kista brandstation och svarade gärna på frågor om sin utrustning, sitt yrke och vad man ska tänkta på vid brand. Jag frågade om vilke typ av brandsläckare som passar bäst att ha hemma coh fick veta att det är en pulversläckare på sex kilo.

Bakom arrangemanget stod HSB Stockholms distrikt Spånga-Tensta. Förhoppningsvis blir det en familjedag även nästa år.


Kommentarer
Postat av: alias anneli

Åhh, vad kul att du var där.



Du skulle ha hälsat på mig ju ;-) !

Postat av: Annelie

Jag kom ganska sent och försökte hinna med allt, så jag missade dig... Var du i HSB-tältet?

2009-08-30 @ 21:29:47
URL: http://tensta.blogg.se/
Postat av: alias anneli

Njae, inte så mkt direkt, bara korta stunder. Var mer runt omkring. Hade ansvaret för fiskdammen vid scenen. Samt hälsade besökare välkomna & tipsade bl a om att caféet också var öppet...

2009-08-30 @ 23:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback