Röster från Tensta ska sälja radhus



I gårdagens Metro fann jag en helsidesannons för Husman Hagberg och Folkhem där invånare i de nybyggda radhusen på Järingegränd berättade om sitt boende och området. Rösterna från Tensta pratar om allt från morgonpigga motionärer och natur till klimartsmarta hus och trevliga grannar. Längst ner på sidan finns en diskret hänvisning till visningsdatum och tid för den som kan tänkas vilja köpa ett radhus. Jag måste säga att jag blev både förvånad och glad när jag såg annonsen. Den är rak, tydlig och enkel samtidigt som det finns en tydlig affärsmässig avsändare bakom. Om Tensta får synas mer i sådana sammanhang kanske det kan förändra varumärket Tensta.

(Ursäkta den dåliga bilden, mina bildbehandlingsresurser är för tillfället begränsade.)

Kommentarer
Postat av: alias anneli

Kul att du också lade märke till annonsen. Jag tänkte precis som du! Först såg jag att det var typ en mäklarannons för jag la märke till fotografierna först, sedan att det står 'Tensta'. Verkligen bra.



Jag ska mejla dig en händelse f'resten som jag bevittnade här om da'n. Läs & häpna!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback