Symposium om Järvalyftet

image287


Ett leende bostadsborgarråd möter just nu förbipasserande förortsbor på anslagstavlorna. Kristina Alvendal (m) är en av de personer som kommer till Rinkeby tisdagen den 12 februari för att delta i ett symposium om Järvalyftet. Övriga deltagare är: Göran Vendel, VD Svenska Bostäder, Pär Andersson, Polismästare i Västerort, Ilona Orgmets, rekryteringschef Adecco Sverige, Maria Seger, Jobbtorg Järva och Britt Marie Sondlo, chef för arbetsförmedlingen i Rinkeby.

Diskussionen ska (som vanligt) handla om hur Järva kan utveckas de kommande åren. Platsen är Rinkeby Folkets Hus och tiden är satt till 13:00 (tydligen är det inte tänkt för folk som har jobb eller annan sysselsättning på dagtid).

Läs mer:
Järvalyftet (Svenska Bostäder)
Vackra visioner när miljoner regnar över Järvafältet

Kommentarer
Postat av: Valentina

Kul att du skriver om Tensta! Jag skriver också mycket om förorten i min blogg, speciellt Tensta eftersom jag själv bor här (där?), men jag saknar lite egna åsikter på din blogg! :) Kom till min och var min backup om inte annat, jag har inte så förortsälskande läsare som det verkar..
Keep doing what you're doing och uppdatera oftare! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback