En hälsning från Tensta!


image242image241

Flitiga myran hade idag
bilder från Tensta på sin blogg, med en hälsning till Olga och mig. Olga har hälsat tillbaka från sin blogg och jag vill ju inte vara sämre.

Dessa två bilder är min hälsning till dig, Anneli! De är från en promenad för att par veckor sedan kring Spånga kyrka, vars äldsta delar är från 1100-talet. När muren ovan kom till vet jag inte, men den är säkerligen flera hundra år gammal. Vackert, eller hur, med dessa stora stenar? Jag hoppas din mur står lika länge, Anneli.

Och vattenkannorna så stiligt på rad i väntan på att komma till användning. Inte lika tjusiga som dessa dock. (Men min kanna här hemma är faktiskt likadan som en i samlingen!)

Mer att läsa:
Spånga kyrkas historia


Kommentarer
Postat av: Anneli

Men, Å! Vad rar du är!! Du har verkligen hittat mina rätta element:)Tack vännen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback