Adam från Tensta - nästa hiphopstjärna?

I lokaltidningen Tensta Rinkeby som kom idag läser jag om en kille som kallar sig Adam Tensta. Han är 23 år och enligt tidningen vår nya hiphopstjärna.

Om sitt artistnamn säger han:
- Jag ville ha ett namn som förmedlade en känsla av gemenskap och samhörighet.

Om Tensta:
- Tensta är mitt hem. Det är här det händer, det är här man känner sig bekväm. Visst behöver man komma bort ibland, men man längtar alltid hit. Förorten är en känsla, något som man bär med sig.

Hans låtar finns givetvis att ladda ner på Myspace. Musiken är kanske inte den jag lyssnar på helst, men låten "John Legend -Save Room Remix" är riktigt bra. Killen har onekligen talang och attityd.

Det är roligt att lokaltidningen skriver om lokala talanger som ännu inte slagit igenom. Jag håller med Adam Tensta om att det är här det händer och jag har en känsla av att de intressantaste uttrycken inom musik, litteratur, konst m.m. kommer att komma från förorten i framtiden.

Kommentarer
Postat av: THORNE

Adam Tensta är EEELDDD!!!!

Postat av: Jenny

Du känner inte Adam bra+

2007-10-09 @ 15:52:57
Postat av: Kalani

Den är ungefär
cm:)

2008-02-19 @ 09:06:13
Postat av: feven

du är bra på rappa du måste komma till vårby gård

2008-04-09 @ 08:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback