Inspiration och musik

Ni som följer bloggen vet att jag för ett tag sedan tappade inspirationen. Under en promenad idag  kom den dock tillbaka, bitarna föll på plats. Anslagstavlorna är fulla med aktiviteter och flera andra spännande saker med Tensta-anknytning är att vänta under våren. Det ska bli riktigt roligt att skriva om!

Jag ska också försöka snygga till bloggen (i mån av tid) samt lägga till en kategori. Håll utkik efter förändringarna.

Idag vill jag bjuda på två tips på musikupplevelser under helgen.

97287-179

PÅ LÖRDAG: Bakom tystnaden
Ett musikverk om mänskliga rättigheter, som skapats av elever på
Skeppsholmens folkhögskolas musikkurs. Verket har sitt uruppförande lördagen den 10 februari klockan 16.00Tensta Träff.
Medverkande är musiker på Skeppsholmens folkhögskola samt kören Myriad.
Entré: 100 kronor. Stud/ pens 50 kronor. Barn under 15 år gratis. Ej förköp.

97287-180

PÅ SÖNDAG: Kammarmusik

Tensta trio ger konsert med musik av Mozart, Wikström och Theodorakis.
Söndag den 11 februari klockan 19.00 i Spånga kyrka.

DESSUTOM: Husvisning
För den som är sugen på ett nybyggt radhus är det visning av JM:s hus på Järingegränd på söndag mellan klockan 14.30 och 15.30. Mer info på JM:s hemsida.

För övrigt har Järva kulturguide (som jag skrev om här) blivit tillgänglig på internet. Jag kan rekommendera ett besök!

Kommentarer
Postat av: miffys veckovisa

Hej!

Minns du mig? Jag undrar om du någonsin rör dig i Rinkeby? Jag är tillbaka i Helsingfors, men skulle behöva några bilder därifrån för min c-uppsats som jag skriver om medborgarförslag i fyra stadsdelsnämnder.

Du kan maila mig [email protected]

Postat av: Annelie

Visst minns jag dig! Jag hör av mig.

2007-02-09 @ 19:27:58
URL: http://tensta.blogg.se
Postat av: O L G A

Bra att du fått inspiration!!!!

2007-02-09 @ 23:21:09
URL: http://staffli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback