Finska församlingens verksamhet i Spånga

97287-182

Det förekommer ganska ofta anslag på språk jag inte förstår på anslagstavlorna. Här är ett på finska. Det är Finska församlingen som presenterar sin verksamhet under våren. Det verkar hända mycket, men exakt vad vet jag inte riktigt.

Finska församlingens hemsida finns denna presentation:

Finska församlingen i Stockholm är en tvåspråkig församling som tillhör Svenska kyrkan och Stockholms stift och är en del av Kristi världsvida kyrka. Hon har som uppgift att bära fram evangeliet genom att befria, bekräfta och upprätta människan. Detta gör hon i gudstjänst, mission, undervisning och diakoni.


Församlingen är tydligen en hon. Intressant, tycker jag. Är alla församlingar det eller bara den finska?

Kommentarer
Postat av: alias anneli

Ja, det ska märkas att vi bor i ett mångkulturell stadsdel :D .

Här är ett tips på lokala nyheter: http://www.aftonbladet.se/vss/stockholm/story/0,2789,999128,00.html . Hoppas nu att det blir bra detta och att inte bullret blir olidligt. Man bor ju rätt nära E18 s a s...

Postat av: Annelie

Tack för tipset! Jag ska titta närmare på det när jag får lte tid över. Fortsätt gärna att tipsa om sådant som kan vara intressant att ta upp här, både stort och smått!

2007-02-14 @ 10:42:44
URL: http://tensta.blogg.se
Postat av: Miffys veckovisa

Jo serdu, på finska finns inte han eller hon eller den utan bara hän, så det blir ofta fel. Men det är ganska roligt med lustiga språkfel. Själv brukar jag passa på att bekanta mig med restaurangers menyer, särskilt kineserna brukar skriva finska ganska roligt ; )

2007-02-18 @ 19:03:23
Postat av: Annelie

Just det, jag visste ju egentligen att det var så. Tack för att du påminde mig. Men det behöver ju inte nödvändigtvis vara ett "fel". Visst borde väl en församling kunna vara en hon!

Jag håller med om menyer på kinarestauranger, det är humor när det är som bäst, just därför att det är oavsiktligt!

2007-02-19 @ 13:11:09
URL: http://tensta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback