Deckardrottning till Spånga

Deckare har aldrig varit min favoritgenre, men jag har svårt att slita mig när jag väl börjar läsa en. Just nu är jag mitt inne i boken "Isprinsessan" som slank med i min senaste beställning från Bokus.

Boken utspelar sig i Fjällbacka, som med sina småstadsmiljöer utgör en perfekt spelplats för mordutredningen. Huvudpersonen Erica är den som iakttar och för berättelsen framåt, genom sin nyfikenhet på mordoffret och omständigheterna kring dennes död. I Ericas närhet finns flera personer som bidrar till intrigen, varav flera säkert finns med i följande böcker. Jag kan inte påstå att boken är något litterärt mästerverk, men än så länge har jag haft anledning att läsa vidare. Om inte annat för att få reda på vem mördaren är...

Det finns två skäl till att jag läser boken. Det första är att författarinnan Camilla Läckberg har en egen blogg, som jag läser sporadiskt. Där skriver hon om sitt vardagsliv med familjen, om tillställningar med författarkollegor och funderingar kring skrivandet. Det är kul att få ta del av en författares liv, tycker jag.

Det andra skälet är att Camilla Läckberg kommer till Spånga på måndag, för att "berätta om sin resa från civilekonom till författare". Det ska bli roligt att se henne framträda. Hon verkar vara väldigt skicklig på att marknadsföra sig själv i media - samt genom sin blogg och hemsida - vilket gör mig nyfiken. En vanlig bild av författare är annars den kreativa enstöringen. Hon verkar vara dess raka motsats.

Är du också intresserad kan du bege dig till Spånga församlingshus på måndag den 9 oktober kl. 19.00. Församlingshuset ligger på Värsta Allé 1 i Spånga centrum. Arrangör är Spånga församling. Läs mer på deras hemsida.

(Foto: Thron Ullberg / Forum


Kommentarer
Postat av: AK

Du ar ambitios du. Jag trodde inte det hande sa mycket i spanga/tensta, men det var ju fel. Hade garna velat lyssna pa svenskt tenn/livstycket, men det far bli nasta gang.
Tack for mejlet. Jag ska titta narmare pa det dar med kossorna ocksa, men ibland ar det svart att gora sig forstadd.KRAM

2006-10-07 @ 06:51:35
Postat av: Annelie

Åh, vilket trevligt besök. Känner mig hedrad att du använder din dyrbara tid i Indien till att besöka min enkla blogg.
VI får väl spana in Svenskt Tenn tillsammans, det är mer ditt element :)

Postat av: Gunnar

Hej
Jag har just köpt Isprinsessan av Camilla Läckberg och den ligger på tur att läsa.Jag har blivit lite nyfiken på henne efter att bla sett henne i TV.(Så deras marknadsföring fungerar).
hälsn
Gunnar

2006-10-07 @ 16:51:51
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5859
Postat av: Annelie

Jag har också sett henne i tv några gånger. Tror att hennes framtoning som "en helt vanlig mamma" lockar många läsare som känner att de kan identifiera sig med henne och även hennes romanfigurer.

2006-10-07 @ 21:48:01
URL: http://tensta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback