Ljusstöpning och julmarknad

97287-152

Nu var det länge sedan jag delade med mig av anslagen på våra anslagstavlor här i Tensta.

Den här veckan kan man bland annat bege sig till
Spånga By och stöpa sina egna ljus. Den 6 och 7 devember är det öppet mellan klockan 13.00 och 17.00.

Jag funderar lite på raden "OBS! Endast för barn utan tillsyn." Vad menar de - utan tillsyn när de stöper ljus (verkar lite farligt), utan tillsyn i form av organiserad barnomsorg (låter troligt) eller barn utan vuxna i allmänhet (som har rymt hemifrån till exempel)?

Det andra anslaget berättar om julmarknad på Ellen Keyskolan, en Waldorfskola i Bromsten.

Nu i helgen den 9 och 10 december klockan 11-16 blir det försäljning och aktiviteter.

Jag har aldrig varit där, men affischen känner jag igen mycket väl. Den har sett likadan ut sedan jag gick i skolan i en annan del av Spånga för ett antal år sedan. Varje år har den satts upp i skolor och på anslagstavlor runtom hela stadsdelen, kanske hela staden? Iögonfallande är den i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback