Utsmyckat medborgarkontor

Skyltfönster
Upptäckte igår kväll att
medborgarkontoret har fått ett snyggare fönster ut mot Tenstagången. Det här gillar jag! Målningen har flera roliga detaljer och konstnären har verkligen fångat Tenstas specialla atmosfär. Tydligen är tanken att man ska få uttrycka sina tankar i fönstret genom att lämna en lapp på medborkarkontoret. Jag hoppas bara att målningen inte kommer ett skymmas av en massa små lappar, det är den alldeles för vacker för.

Jag skulle gärna veta mer om vem som målat bilden, men hittar ingen info på stadsdelens hemsida. Någon som vet mer än jag?


Kommentarer
Postat av: Amir Sariaslan

Maila och fråga då? :)

Postat av: Annelie

Redan gjort, men enligt min erfarenhet går det inte alltid så snabbt att få svar från myndigheter o.dyl.

2006-08-11 @ 10:12:26
URL: http://tensta.blogg.se
Postat av: Amir Sariaslan

Du kan alltid ringa :)

2006-08-11 @ 10:58:37
URL: http://www.amirsariaslan.net
Postat av: Annelie

...eller så kan jag gå in och höra mig för när jag har vägarna förbi. Vi får väl se vilket det blir. Återkommer med info när jag kommit över den!

2006-08-11 @ 11:31:53
URL: http://tensta.blogg.se
Postat av: Björn Erdal, informatör i stadsdelsförvaltningen

Konstnären heter Markku Huovila, han bor i Tensta och har ateljé invid Eggeby gård.

Jag har inte fått någon fråga om detta vidarebefordrad från stadsdelsförvaltningens brevlåda, den har förmodligen skickats vidare till medborgarkontoret. Vi brukar svara inom några dagar, men eftersom många fortfarande har semester kanske det har tagit extra tid.

2006-08-11 @ 18:42:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback