Talltickan vs. Svenska Bostäder

97287-34

I boken ”
Tensta utanför mitt fönster” kan man läsa följande om Svenska Bostäders nybyggda hus på Tenstaplan:  


”Den östligaste huskroppen är något avkortad av hänsyn till ett träd med den ovanliga svamparten tallticka.”


Vet du hur en tallticka ser ut? Om inte – kolla här


Och husen kan du se här.


Att denna lilla svamp får leva kvar på ett höghus bekostnad är inget annat än rörande. Vi är verkligen ett naturälskande folk. Jag har fotograferat tallarna, men måste nog hålla utkik efter talltickan framöver!


(Jag skrev inför mässan att det var möjligt att det skulle bli svårt att ta ut pengar i Tensta. Och visst hade jag rätt, igår förmiddag var båda bankomaterna tömda på pengar. Återstod bara att ta ut pengar på Vivo.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback