Inför morgondagen

Det börjar närma sig nu. I morgon öppnar bomässan här i Tensta. Media börjar så smått uppmärksamma vad som är på gång. I dagens DN beskrivs förberedelserna. ”Bomässan i Tensta tar sikte på mångfald” är rubriken. Mångfalden man syftar på är den bland boendeformerna: ”Från de standardtreor som förvandlas till läckra etagevåningar i familjebostäders regi via Svenska Bostäders satsningar på smålägenheter för unga till de 130 kvadratmeter stora radhusen med prislappar i 2,5-miljonersklassen.”

En enkät med fyra tenstabor bryter av den sakliga tonen i artikeln. I deras svar ryms både positiva och negativa reaktioner.

 


Själv tänker jag idag presentera mina tre måsten på Kulturarenan under bomässan:

  


ERIKA SUNNEGÅRDH

För hennes fantastiska röst,  fängslande bakgrund och framgångssaga. Jag har aldrig varit någon Opera-konsument, så det ska bli roligt att ställas inför konstformen här på hemmaplan. Jag tror att mötet mellan Erika och tenstapubliken kommer att vara något speciellt!

 


MÖTESKRAFT PÅ GRÄNSEN. UNLIMITED

Dansarna Karolina Jackson och Tanja Tuurala har utforskat olika aspekter av begreppet ”gränser” tillsammans med en grupp människor med varierande bakgrund. Man har även samarbetat med glaskonstnärer för att skapa scenlandskapet. Jag har ingen aning om vad som är att vänta, vilket gör det spännande.

Läs mer här.

 


ZEYNOS VÄRLD

Denna underbara kvinna gestaltad av Nisti Stêrk måste jag helt enkelt uppleva live. Tidigare har jag bara hört henne på radio och hon var alldeles, alldeles underbar. Hoppas bara det finns biljetter kvar.

Läs mer här.

 

 


Utöver detta finns det ett stor utbud av kultur som verkar intressant. Konsthallen, Bagdad Café, musik, teater, utomhusbio… Frågan är hur man ska hinna med allt.

 


Hela kalendariet finns här.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback