Bloggåret 2006 - en summering

Det har varit skönt med en paus i bloggandet över jul, men nu har det blivit dags att summera bloggåret i Tensta. Jag började blogga i augusti och bland det som har varit roligast kan jag nämna följande:

Årets största händelse var naturligtvis bomässan. Den bästa upplevelsen därifrån var för min del Erika Sunegårdhs framträdande i Tensta centrum - det var onekligen ett unikt möte mellan operasången och tenstaborna. Andra fascinerande besök har bland annat Ebba Witt-Brattström och Susanna Alakoski stått för. 

Ett inlägg som var roligt att skriva var "Jag är en tenstabo", som kom till efter att jag hade läst ett inlägg på Tordyvelns blogg. Tyvärr är hans inlägg raderat nu, men min text finns kvar.

Intressant var det att få reda på att Nalin Pekgul bor kvar i Tensta, trots uttalanden om att det hade blivit för farligt att bo här.  

Följetong blev det av Piazza Taxingeplan, som gjordes så fin till bomässan, men sedan förlorade den geniala konstruktionen med trappa/läktare. Hur det slutar återstår att se. 

Bästa bilderna blev de jag satte ihop til mönsterveckan. I miljön i Tensta hittade jag randigt, rutigt, prickigt, blommigt och organiskt

Allra roligast med bloggandet har varit de möten med nya människor jag fått vara med om. Allt från kommentarer från dig som läser bloggen som möten i verkligheten med en rad engagerade och kunniga människor som bidrar till att vitalisera stadsdelen Tensta. En riktig pärla bland desa är Olga, som numera har sin egen alldeles oemotståndliga blogg!

Utöver detta har jag naturligtvis haft en massa andra minnesvärda och trivsamma stunder i Tensta. Inte så konstigt, med tanke på att jag bor här.  Jag har inga planer på att flytta under 2007, utan ser fram emot ännu ett bloggår fullt med aktiviteter, driftiga människor, roliga projekt och kanske något helt oväntat..?

Hoppas du är med mig även då. Tills dess önskar jag dig ett Gott Nytt 2007

Just det, jag måste ju visa att jag har fått lite publicitet. I Svenska Bostäders tidning Goda Grannars senaste nummer finns en miniintervju med mig:

97287-170




Kommentarer
Postat av: Anneli

Vilken fin krönika! Och kändis på kuppen!! :)
Kikar in för att önska dig och ditt Tensta ett riktigt Gott Nytt År! Jag är helt övertygat om att ditt engagemang kommer att förbättra Tensta på alla sätt och vis! Kram på dig!

Postat av: cleo

Gott nytt år önskar jag Dig och alla i Tensta! :-)

2006-12-31 @ 20:27:38
URL: http://cleopethra.blogg.se/
Postat av: O L G A

God afton!

Tack för i år!
Ser fram emot din blogg 2007
och är väldigt GLAD
att jag fått lära känna dig!

Hasta mañana

2006-12-31 @ 22:14:59
Postat av: Johanna

Vad roligt att du har fått uppmärksamhet i Goda grannar! Det var en fin krönika också. Hoppas på många intressanta inlägg under året. Gott Nytt År!

2007-01-01 @ 18:24:01
URL: http://pumansdotter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback