Underbart!

97287-42

22 augusti 2006, kl. 12.30:
Operan kommer till Tensta när Erika Sunnegårdh sjunger i centrum med känsla, kvalitet och bredd. Applåderna är kraftfulla och publiken tycks älska henne.

Detta var något av det bästa som har hänt i Tensta på länge. Tänk, hon kom hit från New York och sjöng för oss, denna vackra sångerska med sin fascinerande bakgrund. Och hon mötte oss med glädje och generositet. Ögonblicket när vi satt där alldeles nära och hennes röst steg mot de inglasade rutorna kändes synnerligen speciellt, för att inte säga magiskt. Till min glädje sjöng hon de tre första sångerna på spanska och jag förstod vartenda ord. Jag som vanligtvis inte ens förstår opera på svenska!

Erika Sunnegårdh såg ut att trivas och hon skyndade inte iväg efter framträdandet. Hon stod där framför torghandlaren och blev intervjuad för de regionala nyheterna. Jag hoppas att mötet mellan Tensta och Operan var lika minnesvärt för sångerskan själv som det var för oss tenstabor. Förhoppningsvis kommer hon tillbaka till oss och delar med sig av sin himmelska röst.

Läs mer om Erika på hennes
hemsida.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback