Gårdar och kolonilotter på Järvafältet

Det finns en hel del koloniträdgårdar på Järvafältet. På den här sidan hittade jag en karta med mer information om de olika föreningarna. Jag kollade in den som ligger närmast mig. Den heter Hjulsta Kolonoträdgårdsförening. Trots en rad bilder på stolta kolonister och prunkande blommor ser jag att föreningen behöver fler medlemmar. Som Tenstabloggare är det nästan min skyldighet att hjälpa till med lite reklam.

 

Jag skrev till föreningen och frågade vad det bästa med att ha kolonilott är. Bengt Halvarson svarade:

 

Hej Annelie!

Att ha en kolonilott har bara fördelar:

Motion - bättre än gym!

Man får obesprutade grönsaker och frisk luft och garanterad solbränna.

Gemenskapen är en toppengrej. Man får många vänner.

De flesta jag känner här har jag träffat just genom koloniföreningen.

 

Med sådana argument borde det gå lätt att locka fler till föreningen. Om du är intresserad kan du läsa med på hemsidan eller mejla till [email protected].

  

Ytterligare två sidor med anknytning till Järvafältet hittar jag via KistaChic. Det är Patrick Lönnberg som har gjort två hemsidor om fältets gårdar och runstenar, med bilder och information.

 

För den som bor i närheten är de olika gårdarna utmärkta mål för en cykeltur. Vi tillbringade mycket tid Järvafältet förra sommaren:


 97287-192

Läs även om utflykten till Hästa gård.

Kommentarer
Postat av: Rajinder Singh

Hej!
Härmed vill jag intresseanmäla mig till en fritidsgård (kolonilott) på Granholmens fritidsgårdar i Tensta/Hjulsta. Jag bor på Elinsborgsbacken 21 2tr 163 64 Spånga.

Hälsningar//
Rajinder Singh
073-9661140 08-7955674

2008-05-14 @ 16:18:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback