Rättvisa julklappar är Annas favoriter

Inför julen vill jag passa på att ännu en gång tipsa om Annas affär, en liten butik där du kan hitta originella och rättvisemärkta julklappar. Jag bad Anna Lindhagen som driver butiken att välja ut några bra julklappar. Här är några av hennes favoriter:

> En mugg från Ecuador tillsammans med gott te från Indien.
> Varför inte ge bort "Damernas detektivbyrå" tillsammans med ett paket rooibosté.
> En korg med ätbart - choklad, torkad ananans, nötter.
> Börs och pennfodral från Guatemala.
> En vacker glaskula att hänga i fönstret.
> Ett rött förkläde med grythandske eller grytlapp.
> Ett presentkort till Annas Affär

Hon tipsar också om annat som kan höja julstämningen. Vad sägs om bambubollar att hänga i julgranen? Eller varför inte en julkrubba i keramik från Bangladesh?

Annas affär ligger på Dyvingegränd 12, 1 trappa ned. Det är öppet onsdagar 17-20 samt lördagar 11-15.

Mer att läsa:
Annas affärs hemsida
Mitt besök på Annas affär

Fler favoriter:
Fem favoritställen i Tensta av Adam Tensta

Har du några favoriter i Tensta? Mejla till [email protected] och berätta!

Kommentarer
Postat av: Pumita

Rättvisa klappar är det bästa som finns! Jag har fått en get och en bit av Vi-skog och jag älskar dem. :)

Vill passa på att önska dig GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!

Postat av: Annelie

Visst är rättvisa klappar bäst :) Hoppas du får en god jul du också, och ett gott nytt år!

2007-12-20 @ 22:42:07
URL: http://tensta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback