Bland retursmycken och torkad mango

97287-195

Bakom den här dörren på Dyvingegränd 12 i Tensta ligger Annas Affär. Jag var där förra veckan och togs emot av Annas hjälpsamma dotter Emma, som berättade att affären har funnits sedan i höstas. Till försäljning finns rättvisemärkta och ekologiska presentartiklar tillsammans med Annas eget hantverk och Emmas dikter. Det känns som ett kärt familjeprojekt och jag blir glad bara av att komma in i den lilla källarlokalen.

97287-196

På de enkla trähyllorna är det uppdukat med en rad läckerheter, som man kan äta med gott samvete. Här finns choklad, torkad frukt, te m.m. Rättvisemärkt och ekologiskt. Jag kunde inte låta bli att köpa en liten påse mangochoklad. Varje bit bestod av en liten bit torkad mango med chokladöverdrag. Perfekt liten godbit till kaffet!

97287-197

Roliga retursmycken från Kenya, för ett överkomligt pris. Eller kanske lite torkad, ekologiskt odlad  mango..?

97287-198

Korgar fanns det gott om. Här en fylld med några instrument. På hyllorna finns saker som skulle bli perfekta presenter till barn, vänner och familjen. Eller till dig själv!

Annas affär är bara öppen två dagar i veckan, med den är värd ett besök. Jag blev glatt överraskad  när jag kom dit och det gör mig glad att se sådant engagemang här i närheten. Det här tror jag är framtidens melodi.

Länkar:
Annas Affär
Fair Trade
Rättvisemärkt

Kommentarer
Postat av: O L G A

Så mycket spännande du hittar och får vara med om!
Lycka till med pluggandet de närmsta dagarna, Annelie!

Postat av: Pumans dotter

Vilken trevlig affär! Jag brukar också köpa rättvisemärkt choklad när jag går förbi butiken vid Slussen (Emmaus har jag för mig...), men det blir inte så ofta.

Undrar var de där små korgarna kommer ifrån. Jag köpte en nästan likadan när jag var hos mopan i Belice. Den var bara enfärgad.

2007-04-06 @ 21:24:08
URL: http://pumansdotter.blogspot.com
Postat av: Anna

Korgarna kommer från Sri Lanka. Välkommen in och titta!

2007-04-11 @ 18:04:29
Postat av: Pumans dotter

Tack Anna! Bor inte riktigt i krokarna, men ska lägga det på minnet ifall jag skulle vara i närheten. Helt klart värt ett besök!

2007-04-22 @ 22:06:13
URL: http://pumansdotter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback