Sommarhälsning från en glad tenstabo!

 




















Så här i sommartider hade jag tänkt ta bloggsemester som vanligt, men upptäckte just att Gregor Wroblewski har valt att kritisera min blogg samt
Love Tensta på sin egen Tensta-blogg. Han insinuerar att det skulle finnas en dold agenda bakom och menar att en kritisk ansats saknas.

Ni som har läst min blogg vet att jag väljer att fokusera på det positiva, helt enkelt därför att jag tycker att media skriver tillräcklig mycket om Tenstas problem. Ibland har jag dock valt att lyfta aktuella problem. Jag driver bloggen på min fritid och har inga andra avsikter än att ge min egen bild av Tensta och skapa en plattform för information och diskussion om Tensta, med betoning på kulturliv, boende och framtidsvisioner.

Ni som uppskattar en motvikt till dystra och bittra skildringar av Tensta är välkomna tillbaka till Alla vägar bär till Tensta i augusti. Ni andra kan säker finna vad ni söker på andra bloggar och i dagspressen.

Glad sommar önskar jag alla visionära ungdomar, sommarlediga bråkstakar, svenskpluggande invandrare, arbetande mammor, VM-tittande ynglingar, ihärdiga arbetssökanden, hurtiga pensionärer, leende bibliotekarier, utarbetade lärare, driftiga akitekter, underfundiga konstnärer och sura gubbar som bor i Tensta.

Vi hörs!

/Annelie

Läs hela Gregors blogginlägg plus min kommentar här.





Kommentarer
Postat av: Haydee

Jag gillar och har alltid gillat ditt sätt att skriva om Tensta, precis av den anledningen som du själv också nämner. Bilden på förorterna i Stockholm har redan tillräckligt negativ bild tack vare medierna och stereotypierna. Alltså: Keep up the good work! :)



Och en superskön sommar önskar jag dig också!! :)

Postat av: A

Hej Annelie! Först måste jag säga att du har en grym blogg och sedan att du ska strunta i vad Gregor säger. Jag följer din blogg dagligen och precis som ovanstående så gillar jag ditt sätt att skriva om Tensta. Fortsätt med det du gör!



Soliga hälsningar!

2010-06-20 @ 22:54:52
Postat av: Annelie

Haydee: Ha en jättefin sommar du också! Vi hörs i höst, då ska jag skriva min magisteruppsats :-)



A: Tack för att du läser min blogg. Ha en bra sommar!

2010-06-21 @ 11:25:55
URL: http://tensta.blogg.se/
Postat av: Pumita

Önskar dig en skön sommar och finfin semester! Ta hand om er därborta! :)

2010-06-21 @ 16:53:27
URL: http://pumansdotter.blogspot.com
Postat av: Haydee

Aaaah, uppsatstider att se fram emot alltså! Njut av ledigheten före det!!!! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback