"Det visste du inte om oss"


Bild från Facebook.


På måndag intar ungdomar från Tensta och Husby Dramatens scen Elverket:
Team Bogando och Drömverkstan är ungdomar från Husby och Tensta som bjuder på en kväll fullspäckad med stoltheter från förorten. Det blir kuriosa-catwalk, poesi av Aladin Zakholi och annat om saker du kanske inte visste om livet i förorten – från den riktiga källan. Standup med Kodjo Akolor och liveuppträdanden av Daniel Boyacioglu och Ayesha! Kvällens konferencier är Guleed Mohamed.

Tid: 30 mars kl 18.00.
Plats: ELVERKET - Linnégatan 69
Fri entré - biljetter kan hämtas från klockan 17.

Mer info:
Elverket

 

Kommentarer
Postat av: Yang

Jag kom in på din blogg lite av en slump. Väldigt kul att läsa. Jag bodde i Hjulsta i början av 70-talet och hade kolleger som bodde både i Tensta och Rinkeby. Det har hänt mycket sen jag bodde där. Jag läser med intresse dina artiklar, men känner inte igen mig. Kanske fullt begripligt med tanke på åren som gått sen dess. Numera bor jag i Kina, Beijing. Här finns också "miljonprogramområden". Beijing, med 17 miljoner invånare, har en "invandrad", osynlig befolkning på runt 3 miljoner. Det är landsbygdsfolk som sökt sig till storstaden för att hitta försörjning, och kanske lyckan. Försökt fly fattigdomen i hembyn. Jag ska fortsätta att läsa dina inlägg om Tensta. Så skriv på! Och titta gärna in på min blogg där jag skriver om Beijing.

Postat av: Annelie

Roligt att du har hittat hit! Jag ska titta in på din blogg och se om jag känner igen mig - var i Beijing på 90-talet :-)

2009-03-28 @ 12:50:53
URL: http://tensta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback