Panelen: Erik



Namn:
Erik Stenberg

Ålder: 39

Yrke: Arkitekt

Familj: Ingen familj

Hemsida/blogg: Ingen hemsida/blogg


Var i Tensta bor du?

Uppingegränd 17 i Familjebostäders bestånd.


Hur länge har du bott här?

Bott här sedan mars 1999.


Hur hamnade du i Tensta?

Hamnade här av en slump. Att Thomas Sandell och jag ritade om en lägenhet som jag sedan kunde flytta in i fanns inte i mina planer.


Vad är det bästa med Tensta?

Bästa med Tensta är dess raka linjer och att det fortfarande är en ung stad.


Är du engagerad i någon verksamhet i Tensta?

Jag är en av initiativtagarna till Tensta Bo 2006, kallad bomässan. Nu driver jag Tensta Arkitekturskola som är ett samarbete mellan Tensta Gymnasium, KTH och Stockholm stad med ambitionen att motverka vad som kallas "en social snedrekrytering" till KTH och synliggöra stadsutvecklingen som pågår genom projekt, utställningar och utbildning.


Något annat du vill berätta om dig själv?

Jag är före detta svensk mästare i snöskulptur.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback