Panelen: Anna

Tenstapanelen presenterar sig. Först ut är Anna:



Namn: Anna

Ålder: Snart 48

Yrke:  Socionom

Familj: Man och två barn, 19 och 21 år gamla.

Hemsida: www.annasaffar.com  


Var i Tensta bor du?

I sydvästra hörnet, Dyvingegränd.


Hur länge har du bott här?

Snart 22 år.


Hur hamnade du i Tensta?

Vi skulle ha barn och behövde en lägenhet. Tänkte bo här ett kort tag...


Vad är det bästa med Tensta?

Vårt kvarter och våra grannar, den blandade befolkningen, att det är lugnt och nära grönområden. Lagom avstånd till sta´n.


Är du engagerad i någon verksamhet i Tensta?

Jag har en liten affär där jag säljer rättvisa varor och lite eget hantverk. Den ligger avigt till och det är inte så många som vet om den, men jag tycker att rättvist handel är viktigt och det är bra avkoppling, något helt annat än mitt jobb.


Något annat du vill berätta om dig själv?

Hade tidigare en kolonilott här, men har nu en gammal skola och stor tomt i Västmanland. Tycker att miljöfrågor är viktiga och funderar en del över var miljöarbetet i Tensta befinner sig. Skulle egentligen vilja engagera mig mer i området, men tiden och orken räcker inte till. Försöker träna ett par gånger i veckan, i Tensta idrottshall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback