Vårsol gör tjänstemän kreativa

image304 image305

Våren har kommit till stan och med den blomsterdekorationer. På Tentagången står dessa vackra rundlar med penséer. Men det är något som inte riktigt stämmer - tittar man närmare på den lilla bricka som finns på varje rundel står det Bromma stadsdelsförvaltning. Så vitt jag vet har ännu ingen förestagit att Spånga-Tensta ska slås ihop med Bromma. Nej, det måste helt enkelt vara våra omtänksamma tjänstemän på förvaltningen, som i sann Robin Hood-anda har begett sig på skattjakt i de rikare delarna av stan för att smycka vårt kära Tensta och samtidigt spara in några kronor på budgeten.

Får man föreslå en tur till Kungsträdgården nästa gång?  Där har jag spanat in några snygga urnor i jätteformat som skulle göra sig bra borta vid Spånga by i sommar - inte helt olikt Kungsträdgården med vattenspegel och allt!

Kommentarer
Postat av: alias anneli

Haha, helt otroligt! Det måste jag kolla in och sprida bland vänner.

Annars undrar jag personligen varför de måste ha en "adressskylt" vem som äger "pottorna"? Det är väl ändå rätt naturligt att det är kommunen/stadsdelsförvaltningen som placerar ut dessa stora, fina blompottor!

2008-04-22 @ 13:18:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback