Polisen bjuder till medborgarmöte

image269Polisen vänder sig just nu till allmänheten med frågan "Hur kan vi tillsammans öka tryggheten i Tensta?" genom affischer som sitter uppe på anslagstavlorna.

Nu på måndag, den 26 november klockan 19.00, samlas en rad nyckelpersoner i stadsdelen för att diskutera trygghet tillsammans med medborgarna. Ett mycket välkommet initiativ, som jag tror är precis vad många tenstabor har gått och väntat på sedan vi fick vårt eget poliskontor.

Jag hoppas att många kommer till mötet och säger sin åsikt och samtidigt tar chansen att lyssna på vad andra har att säga. Ibland får jag en känsla av att det finns en upplevd otrygghet som för det mesta är obefogad. Till viss det kommer den sig av alla negativa budskap om Tensta och förorten som möter oss i tv, tidningar och bland bekanta.



De som på måndag ska ge sin bild av verkligheten och framtiden är:
Carin Götblad, länspolismästare
Kristina Alvendal, ordförande i Polisstyrelsen
Pär Andersson, polismästare i Västerorts polismästardistrikt
Göran Ström, närpolischef i Södra Järva
Ann-Karin Åslund, ordförande i Spånga-Tensta stadsdelsnämnd
Nalin Pekgul, tenstabo
Cathrine Önnestam, barn- och ungdomschef i Spånga-Tensta
Linda Wikman, samordnade för lokala BRÅ
Eva Britt "Evis" Leander, enhetschef för fältenheten Spånga-Tensta
Robert Weintraub, chef för Blå Huset

Jag hoppas att även många representanter för föreningslivet i Tensta kommer, samt företrädare för bostadsrättsföreningar, bostadsbolag, skolor, företag och helt vanliga tenstafamiljer. Ett sådant här tillfälle att tillsammans skapa lösningar för en bättre farmtid i Tensta är för bra för att missa.

Kommentarer
Postat av: alias anneli

Cs vi där kanske? Klart man går dit. Mkt intressant initiativ!

2007-11-25 @ 17:00:13
Postat av: Annelie

Ja, kanske det! Hojta till om du får syn på mig, så gör jag detsamma!

Postat av: alias anneli

Åhh, glömde bort att titta efter just dig. Vilken miss. Var du där? Det var mkt folk men det blev ett hastigt och f f a ett litet snopet och hastigt slut på mötet, tycker jag.

2007-11-26 @ 22:57:17
Postat av: Annelie

Ja, jag var där. Kul att det var så mkt folk, men det hade kunnat bli ett bättre möte, tycker jag. Kanske skriver jag ett inlägg om det.

2007-11-27 @ 10:25:59
URL: http://tensta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback