Överflöd av upplevelser

97287-42 

Vissa dagar lever man så intensivt att man inte hinner med att stanna upp och reflektera. Idag var en sådan dag. Det började för min del med ett spontant möte som ägde rum på grund av tråkigheter men som blev givande och säkerligen kan leda till något spännande framöver. Är lite hemlighetsfull av hänsyn till omgivningen – kanske blir det en historia att berätta senare.


Sedan fick jag besök av min vän AK. Vi besökte
konsthallen och lunchade på Kulturkaféet, där Markku Huovilas utställning med integrationsserier fick oss att dra på munnen. Därefter kikade vi in i det fiktiva hembygdsmuseet i ett av Folkhems nybyggda radhus. Vi besökte Livstyckets butik och drabbades av köplust. Men med alla dess vackra textilier krävs nog lite eftertanke innan jag slår till. Det fanns så mycket nya spännande saker sedan jag var där sist. Stolar, mattor och lampskärmar i sagolika färger och mönster.


På kvällen återvände jag till Kulturkaféet för att delta i kulturprogrammet kring en ny bok om Helga Henschens utsmyckning av tunnelbanestationen i Tensta. Det blev en uppsluppen tillställning med allt från zigensk dans och dikt på somali till tonsatta dikter och barnteckningar – allt i sann Helga-anda.

Vissa av dagens intryck kräver eftertanke innan jag kan sätta ord på dem. Det har varit väldigt roligt att vara i Tensta den senaste veckan, men emellanåt blir det nästan för mycket att smälta. Jag skulle exempelvis vilja skriva något om gårdagens inslag på ABC-nytt, men har inte haft tid. Kan bara hänvisa er till deras hemsida där det går att se (jag fastnade tyvärr på bandet trots att jag försökte göra mig osynlig).

 

Imorgon blir ännu en dag med intressanta händelser och till helgen drar Tensta marknad igång. Vi kanske ses i folkvimlet.


Kommentarer
Postat av: ak

Tack för idag. Det var en bra dag. Det verkar som om du inte var så imponerad av spiralhuset.Tycker nog det var sevärt, framför allt lampknappar, och den pedantiska garderoben.
Synd att jag missade Helga.
...jag tror jag gillar att bli bloggad om förresten.

2006-08-24 @ 00:22:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback