Modell av Tensta i Kulturhuset

modeller

Jag åkte in till stan för att fika med en vän och passade samtidigt på att kika på utställningen
Stockholm bygger i Kulturhuset. Där finns finns bland annat en stor modell av Stockholms innerstad att beskåda, samt en mindre färgstark modell av Tensta. Den tillverkades på 60-talet då Tensta planerades och tycktes helt sakna dragningskraft på de övriga besökarna.  

Väl hemma i Tensta igen gick jag förbi två tjejer som satt och pratade på en parkbänk. Jag hörde hur den ena sade:

- Jag tycker det är orättvist att där invandrare bor - där är det fult. Där svenskar bor - där är det fint.

Vad säger man?

Kommentarer
Postat av: Maisan

Mitt i prick. Det var verkligen inte en själ som spanade in Tensta-modellen. Det är ju läskigt utanför tullarna...

2006-08-07 @ 23:19:25
Postat av: Mammo

Ja, vad säger man!

2006-08-08 @ 19:06:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback