Visioner för framtiden

Idag läser jag i DN att Spånga-Tensta stadsdelsnämnd och Ann-Katrin Åslund (fp) söker en plats för en moské på Järvafältet. Bra, tänker jag. Klart det ska finnas en moské här, en vacker byggnad med en minaret som höjer sig över fältet likt ett fyrtorn och visar vägen för alla muslimer som söker en plats att mötas på. I anslutning till själva moskén tycker jag att det ska finnas ett kulturcentrum och en restaurang/servering, där människor från hela staden kan träffas.

Om andra visioner som rör kulturen, Tensta och framtiden talades det på Tensta konsthall i kväll. Rubriken för diskussionen var "Kan konsthallen lyfta Tensta?" och en lång rad personer som på olika vis är engagerade i Tensta gav sin syn på saken. Många idéer och tankar dök upp och jag kommer säkert att återvända till några av dem framöver. Roligt att träffa några av de personer jag har haft kontakt med genom bloggen. Det ska bli spännande att se vart det här leder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback