Tipsa om Wasted Spaces

Runtom i staden finns en massa platser som verkar övergivna. På sidan Wasted Space kan vem som helst tipsa om sådana platser och ge förslag på vad man sulle kunna använda dem till. Andra kan sedan kommentera förslaget och det finns en möjlighet att det omvandlas till verklighet.

Jag testade sidan och tipsade om
gångbron mellan Hjulsta och Lunda och den plats som ligger intill brofästet på Hjulstasidan. Jag skulle gärna se kontorshus där. Ett annat tips på sidan kommer från Tenstapanelens Ulf Larsson. Han tycker att vattentornet kan inrymma bostäder.

Läs mer:
Wasted Space

Kommentarer
Postat av: Indianparken

Wasted Space - Vilken kul sajt! Tack för att du berättar om den. Jag börjar genast grunna över vilka platser i min närmiljö (Hammarbyhöjden) som skulle kunna få nytt liv.

Postat av: Tenstabo

En bra plats skulle kunna vara eggeby gård där man skulle kunna göra om stället till parkmiljö med sittplatser och kanske en kiosk eller ett glasstånd så att man lockar fler människor till att vistas på området.

2009-04-13 @ 23:27:01
Postat av: Annelie

Indianparken: Visst är den kul! Dock tog det ett tag innan mitt förslag syntes på sidan. Jag antar att det måste godkännas av någon först.



Tenstabo: Visst skulle man kunna liva upp Eggeby gård. Det har ju funnits förslag på att bygga ett utomhusbad där!

2009-04-14 @ 08:29:25
URL: http://tensta.blogg.se/
Postat av: Charles Kridiotis

Varför inte en golfbana på Järvafältet mellan Tensta och Akalla. Ett bra sätt att bevara miljön och förebygga framtids utvecklingen av bostäder på en viktigt grön område. (Det redan finns en discgolfbana.)

2009-04-17 @ 07:21:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback