Insamling för Världens barn

image254Den årliga insamlingen för Världens barn arrangeras av Radiohjälpen i samarbete med 15 andra organisationer, bland andra Rädda barnen, Röda korset och Unicef.

På lördag den 13 oktober är det dags för årets riksinsamling, vilket innebär att en massa frivilliga går ut på stan med bössor för att samla in pengar. Just nu annonserar Tensta Röda korskrets efter frivilliga som vill hämta ut en bössa.

Det verkar vara en mycket aktiv grupp tenstabor som arbetar för Röda korset, ofta ser jag anslag om loppisar och andra aktiviteter. Jag hoppas insamlingen på lördag går bra!

Läs mer om insamlingen och hur du kan hjälpa till
här.

Kommentarer
Postat av: Pumita

Jag har tidigare köpt Noveller för Världens barn och det kan varmt rekommendera andra att göra också!

Postat av: Annelie

Jag har kollat in årets bok och sen såg mycket lovande ut, så det blir nog så!

2007-10-12 @ 09:10:59
URL: http://tensta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback