Lista dina favoriter - bli en del av Tenstabloggen!

image229Sedan ett tag har jag känt att det är dags att bjuda in fler att bidra till "Alla vägar bär till Tensta". När Adam Tenstas skivbolag hörde av sig och ville att jag skulle uppmärksamma hans singelsläpp idag fick jag ett bra tillfälle. Jag bad om en lista på Adam Tenstas fem favoritställen i Tensta. Efter denna första favoritlista vill jag gärna se fler!


Därför bjuder jag in dig att dela med dig av dina favoriter i Tensta. Det behöver inte vara platser, utan kan lika gärna vara dina bästa inköp, matupplevelser, bekantskaper, promenadvägar... så länge listan har anknytning till Tensta är den välkommen! Bilder går också bra att skicka in. Det är roligt om du skriver lite kort om vem du är, men det går bra att vara anonym också. Eller gå ihop på arbetsplatsen/i grannskapet och gör en gemensam lista.


Skicka dina favoriter till tenstabloggen(at)gmail.com.


Kom igen och skriv ner dina Tenstafavoriter! Jag funderar på mina, som kommer snart. I sommar kommer jag att bjuda in till fler skrivuppdrag om Tensta.


Kommentarer
Postat av: Pumans dotter

Vilken rolig idé! Synd att jag inte kan bidra med nåt. :)

Postat av: Annelie

Självklart kan du det! Jag välkomnar fria tolkningar av temat. Varför inte "Pumans favoritfrukter på torget" eller "favoritspråk som talas i Tensta"? Och du är hjärtligt välkommen på ett litet studiebesök om du vill!

2007-05-09 @ 09:22:36
URL: http://tensta.blogg.se
Postat av: Pumans dotter

Jovisst, det kan jag. Menade bara "inte i dagsläget" eftersom jag inte har varit i Tensta så känns det inte rätt att skriva om det. Det jag kan säga är att folk har en massa förutfattade meningar om förorter typ Tensta och jag vill inte hamna i det facket. :)

2007-05-09 @ 19:16:39
URL: http://pumansdotter.blogspot.com
Postat av: ak

Bäst är nog en mysig soffa med en kopp kaffe och kanske en mazarin.
Piazza Taxingeplan tyckte jag mycket om. Välkomnande på något sätt.
Det där skogsområdet på andra sidan vägen med kolonistugor. Vet inte vad det heter. Där är fint att gå.

2007-05-10 @ 16:15:59
Postat av: Annelie

Puman: Någon kanske gör en lista just över fördomar :)
AK: Nej men vad trevligt med några faroviter från dig som bor så långt härifrån! Kolonioområdet du syftar på tror jag är "Tensta fritidsträdgårdar", enligt denna sida: http://www.fssk.se/forening/omrade/jarva.htm
Jag hoppas du kommer på besök snart!

2007-05-10 @ 18:50:39
URL: http://tensta.blogg.se
Postat av: Anna

Jag har inte heller så lätt att skriva mina fem favoriter eftersom jag inte brukar hänga så mycket i Tensta men jag gillar livstyckets butik (underbara saker!), konsthallen och de nybyggda radhusen, de är skitsnygga!

2007-05-11 @ 17:22:49
URL: http://litenoettrig.blogg.se
Postat av: Sanna Hussain

Har levt i tensta hela mitt liv.
Mina favvo platser i Tensta är GottGott och Elicias. Boxnings klubben inne i Blåa huset.
Tensta allé där jag bor och alla de här ställen jag o mina kompisar kan gå till för att chilla.
(Borta bra men hemma bäst)

2007-08-15 @ 23:22:04
Postat av: mia

du är bra hur kan jag ta kontakt med dig

2008-02-22 @ 08:41:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback