Fem favoritställen i Tensta av Adam Tensta

Som första gästskribent här på "Alla vägar bär till Tensta" välkomnar jag Adam Tensta, som listar sina fem favoritställen i området.

 

image227
Torget i Tensta och Gott Gott grillen. (Ja, den heter så.)

1. Gott Gott grillen
Hjärtat av Tensta. Ett måste om du har vägarna förbi. Maten e skandalöst god (vegorulle med dallassallad) oj oj oj! Tuggarnas paradis.


2. Parkleken Nydal
Nya fotbollsplanen, där man kan spela fotboll precis hur länge man vill... kommer bli grejer i sommar.


3. Min balkong på Tensta Allé 29
Vad kan jag mer säga, sol hela dagen, perfekt för vattenballongskastning, trust me... det har hänt att folk blivit träffade. Paula Patton come see me, you know were to find me baby!


4. Torget
(Tensta centrum). Ifall du gillar frukt så e detta the place to be schtåååååru!


5. Spånga by
Bänkarna är perfekt utformade för tugg, man kan även ta en match i kaninburen... Enbacken 4 life!

 

image228Och vem är Adam Tensta? Hans skivbolag presenterar honom så här:


"Adam Tensta är född och uppvuxen i Tensta och nu aktuell med sin nya singel They Wanna Know. Han spelas redan nu, innan releasen den 8:e Maj på både P3, East FM, SR Metropol och ett gäng studentradiokanaler runt om i landet. För att lyssna på Adams musik , samt titta på Adams musik-videos surfa in på
www.myspace.com/AdamTensta."

 

Jag har skrivit om Adam här och här.

Skriv din egen lista!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Adam RULES!

2007-11-01 @ 09:28:03
Postat av: Martin

My cool Är grym !! Keep it up!!!

2007-11-20 @ 20:27:06
Postat av: Jonas

Adam Live i Lule på lördag!

2007-12-04 @ 18:37:14
Postat av: MICKE

ASAM TENSTA E F*N DEN BÄSTA ARTISTEN SOM FINNS I HELA UNIVERSUM! DU E BÄST ADAM TENSTA!!!!! O KAN JAG FÅ DIN MSN(Epost) snälla!?

2008-01-24 @ 19:09:20
Postat av: MICKE

ASAM TENSTA E F*N DEN BÄSTA ARTISTEN SOM FINNS I HELA UNIVERSUM! DU E BÄST ADAM TENSTA!!!!! O KAN JAG FÅ DIN MSN(Epost) snälla!?

2008-01-24 @ 19:10:13
Postat av: Whitney

ahh Tensta mitt heem,bodde där när jag var liten ,men flyttade senare till Malmö ,Älskar Tensta finns inget bättre är där varje år=)nu är Adam Tensta kommit ut blir man ännu mer stolt.Fortsätt med det du gör Adam Tensta =) hoppas jag får se dej någon dag =) Ha det nice

Postat av: carl

du äger fett adam tensta äger

2008-02-26 @ 09:04:50
Postat av: stina

Jag bodde innan i Sundbyberg och sen tensta och sen nu hbg saknar tensta

2008-03-01 @ 16:23:43
Postat av: h girl

droppa det hela vrf leka all that me tensta.. en del av er har säkert inte ens bryt sig om tensta förens ni nyligen fattat att den har en stor kändis på G.. men när det gäller Adam så kan jag förstå the dude is doop och hans musik e off the hook, men de påminner lite om Lupie fiasco, intresant musik smak, en blandning av hip hop och lite soft rock, underbart.. finally en black brotha som blandar det å att han e ffrån förorten e +++ på kanten!! keep it out wag1

2008-03-07 @ 06:50:36
Postat av: H girl

droppa det hela vrf leka all that me tensta.. en del av er har säkert inte ens bryt sig om tensta förens ni nyligen fattat att den har en stor kändis på G.. men när det gäller Adam så kan jag förstå the dude is doop och hans musik e off the hook, men de påminner lite om Lupe fiasco, intresant musik smak, en blandning av hip hop och lite soft rock, underbart.. finally en black brotha som blandar det å att han e ffrån förorten e +++ på kanten!! keep it out wag1

2008-03-07 @ 06:52:47
Postat av: New New

Adam Tensta e helt unik, och har en unik musik och vad som gör Adam Tenstas musik unik är att han mixar genren hip-hop med eurodisco, electronica, house och pop. Jag håller meed dej H girl then här grabben e
of the hook, och hans låtar e riktigt unika och underbara å lyssna på. Inte bara som dans musik utan han har en sådan bra lyrics som gör att man bara känner en viss avis till de som bor i Tensta, personligen e jag från husby och det e väl ett getho det med, men jag har aldrig kännt av någon drive by eller knark lagning så jag kan inte direkt säga att jag e någon hood girl!! NWYS tänkte bara säga visa dej i husby trackterna Adam om du nu kommer att läsa detta inlägg ha det bäst ses på stan/ eller på förorterena

2008-03-07 @ 07:00:25
Postat av: Carlos

jag sväär du e bra som you e best man adda min msn brother din kompis eboi hälsa han e fett grym han gav mig handuken säg att han var jävligt schyst !!! bra rappat brothhhhhaaan /////////Luleåå!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2008-03-15 @ 01:49:22
Postat av: Dennis

Tjena Adam :) . Vart kan man köpa såna tröjor du har i My Cool videon ? Sjukt snygga :) Cya @ Balders Hage 2 Maj :D

2008-04-06 @ 14:05:41
Postat av: feven

du är skit bra
kan jag få din msn

2008-04-08 @ 08:18:16
Postat av: herman

ADAM ÄR BÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄST ! :'b msn ? (A)

2008-04-10 @ 22:55:57
Postat av: Lina

Är själv uppvuxen i Tensta jaoo, men bor från Januari 08 i radhusomrädet i Kista vilket är tråkigt som f.n, har bott granne med Adam och är så stolt över dig, fler från getot som måste komma fram och synas på rätt sätt, vill önska dig och alla Tensta bor all lycka, älskar Tensta och det är altid mitt hem trotts flytten. Tensta för all evighet.

2008-04-18 @ 12:38:58
Postat av: Shadi och Sara

Hej Adam Tensta! :)

Vi var och kollade när du spelade i Borås (sommartorsdagarna) och fick en autograf och kort! Tack så mycket :D! Men vi skulle jätte gärna vilja ha såna tröjor som du kastade till publiken (vi försökte fånge en varje gång, men det var väääldigt svårt :P) så vi undrar om man kan köpa dessa tröjor någonstans? Då skulle vi bli suuuper duuuper glada! :D

Take care :)

Mvh Shadi och Sara

2008-07-11 @ 14:25:24
Postat av: Julia

ässu ADAM knäcker alla!!! jag är så j*vla förbannad att ja nt kunde gå på voice konserten å se han... fan, du äger alla adam !! btw, JAG ÄLSKAR DIN KLÄDSTIL <3

2008-09-04 @ 18:23:06
Postat av: Anonym

HEJ KAN JAG FÅ DIN MSN

ADDA MIJ HANAI_COOL@HOT SNÄLA

2009-01-30 @ 17:02:00
Postat av: Alla Olika Alla Lika

han är grymt trevlig, och lätt att intervjua tycker vi också! kolla på detta youtube-klipp vad han har att säga om fördomar och rasism...

2009-05-14 @ 23:19:24
URL: http://www.youtube.com/watch?v=dsVCd3xUkUM

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback