En sjuk författare och en framtid för Livstycket

Jag hade sett fram emot det författarbesök som skulle äga rum igår kväll på biblioteket. När jag kom dit möttes jag dock av beskedet att Johanna Nilsson hade ställt in på grund av sjukdom. Det var bara att lunka hem igen, efter en snabbrunda på biblioteket. Jag hoppas att hon kommer hit en annan gång istället!

Så en glädjande nyhet: Enligt ABC-nytt har de politiska partierna i Stockholms stadshus enats om att fortsätta stödja Livstyckets arbete. Många gånger Livstycket varit nära att få lägga ner sin verksamhet, men hittills har man överlevt. Jag hoppas att detta innebär en säkrare tillvaro för både de anställda och deltagarna i verksamheten framöver. Deras underbara tyger vill vi inte vara utan och den unika kombination mellan utbildning, design och företagsamhet är en viktigt del av Tenstas identitet.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Positiva nyheter kan man aldrig få för mycket av! "...har uttalat sitt stöd..." står det, men vad innebär det rent konkret? Ett år eller handlar det om en längre period?

2006-09-15 @ 11:42:12
Postat av: Annelie

Jag försökte få fram något mer konkret på Stockholms stads hemsida, men lyckades inte.

Om alla partier är överens om att verksamheten ska få ekonomiskt stöd borde det gälla tillsvidare. Dock antar jag att alla verksamheter som är beroende av kommunalt stöd ständigt måste anpassa sin verksamhet efter politiken och inte efter långsiktiga mål. Det gäller att glädjas åt det lilla!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback