Anslagstavlan

Jag är barnsligt förtjust i anslagstavlor. Jag måste alltid stanna till när jag går förbi en, för att noga studera vad som är på gång i stadsdelen. Jag vet inte hur det är på andra ställen, men är i Tensta är anslagstavlorna för det mesta fulla med anslag om olika aktiviteter. Det gäller att ha koll, annars kan man missa riktiga godbitar. Emellanåt brukar det även finnas anslag på språk jag inte föstår, vilket naturligtvis ökar min nyfikehet. Vad är det som kommer att hända - något man inte får missa?

97287-71

Idag bjuder jag på denna bild som togs utanför biblioteket i Tensta träff. Tyvärr gör glaset att bilden blir ganska dåligt, men vad som står är:

Advokatjour på Tensta bibliotek

15 minuters kostnadsfri rådgivning av advokat.
Här får ni kortfattad rådgivning samt hänvisning
till var ni kan vända er för att få vidare hjälp och i
nformation.

18 september kl. 16.00-18.00
16 oktober  kl. 16.00-18.00
6 november  kl. 16.00-18.00
4 december  kl. 16.00-18.00

Föranmälan krävs!
Ring  08-508 30 616

Lokal: Studierum 2 på Tensta bibliotek


På Spånga-Tenstas hemsida har jag upptäckt att man har
listat alla stadsdelens föreningsanslagstavlor. Dessutom finns regler för hur det ska användas. Samt ett telefonnummer att anmäla fel på anslagstavlorna - dygnet runt!  

Den svenska modellen är fantastisk emellanåt, i sin iver att stötta föreningslivet. Och säg - vilket annat land skulle låta anslagstavlan få sitt eget tv-program?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback