Hemleverans av ekologiska grönsaker

97287-9397287-94

Idag kom äntligen min första leverans med ekologiska grönsaker hem till dörren.  När jag var på
Hästa gård i somras hittade jag reklam för Ekolådan i en broschyr. Jag bestämde mig för att prova deras tjänst: prenumeration på en låda med ekologiska frukter och grönsaker. Lådorna finns i olika varianter, till varierade priser. Dessutom finns ytterligare produkter att lägga till lådleveransen - som honung, ägg, kryddor och bröd.

Idag kom min allra första låda - fylld med härligt sallad, spenat, små fina lökar, tomater, avocado, gröna citroner, vitkål och rödbetor som såg ut att precis ha kommit upp ur jorden. Med i lådan finns även några recept samt en föreckning om varifrån grönsakerna kommer.

Jag tycker det är värt några extra kronor att slippa bära hem frukt och grönt från affären. Det blir lätt väldigt tungt. Dessutom är det alltid roligt att prova på några nya grönsaker. Lådans innehåll varierar och jag förväntar mig att få prova på smaker jag aldrig själv skulle ha hittat i min vanliga affär.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Det verkar smidigt och bra, men hur stor är prisskillnaden?

Postat av: Annelie

Det är svårt att säga, jag vet inte riktigt vad lådan väger. Det varierar ju beroende på innehållet. Priser finns på hemsidan. Sedan får man väl själv avgöra hur värdefull tiden man vinner är :)

2006-10-10 @ 18:27:19
URL: http://tensta.blogg.se
Postat av: ak

Jaha nu har jag spanat in den här grejen och det går att få i Linkan också. Men det verkar rätt mycket grönsaker för lilla mig? Eller vad tror du? För det vore kul att pröva.

2006-11-09 @ 14:36:33
Postat av: Annelie

Äh, du får väl ge bort till folk om de blir för mycket, eller bjuda på middag! Det går ju att få varannan vecka också.

2006-11-09 @ 21:02:16
URL: http://tensta.blogg.se
Postat av: Eva

För de som bor i Roslagen finns närproducerat istället: http://www.roslagsmat.se/roslagsladan/

2008-05-16 @ 08:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback