Som vanligt i Tensta - ändå inte

rosa1rosa3

Vi har fått två små rosa hus i Tensta. Det skulle kunna vara F! som placerat ut sina valstugor i god tid inför valrörelsen, men med tanke på bomässans klarrosa profil antar jag att det är biljettholkar/info-bås.

Andra tecken på att bomässan har kommit till stan:

- Glasrutorna i Tensta centrum putsas. Både invändigt och utvändigt - på samma gång!

 - Det städas frenetiskt i hela Tensta. När vi var i parkleken häromdagen åkte en sådan där städbil förbi åtminstone fem gånger på samma lilla gångväg. Må det sista gruskornet försvinna från våra gångvägar!

-Små grupper med folk går förbi utanför huset och pekar, nickar och antecknar i sina block. Blivande guider? Jag känner mig för en stund som ett djur på zoo. Tänk om en grupp kommer förbi vårt hus när jag är ute och leker med mina barn i sandlådan. "Och på er högra sida ser ni en typisk(?) tenstafamilj i full färd med att utnyttja gårdens eminenta rekreationsfaciliteter!" 

Saker som är som vanligt i Tensta:

- Det ligger en massa fimpar, tomburkar och skräp på gångvägen bakom centrum. Är man ute tillräckligt tidigt på morgonen är det dock folktomt.

- Man måste vara noga med att kolla bäst-före-datumet på maten man köper, speciellt om priset är misstänkt lågt.

- När man ska ta ut pengar funkar inte bankomaten i centrum. Inte den utanför heller.

Slutligen ett råd till den eventuella innerstadsbo som funderar på att komma hit: Ta ut kontanter i stan, här vet man aldrig om det går. Men du kan lämna den skottsäkra västen hemma!

Vi ses snart!

(Inlägget finns hos
intressant.se.)


Kommentarer
Postat av: Linda Culibrk

Näää men såå är det väl inte. Bankomaten funkar bra, det finns ju två stycken. En inne och en ute! Annars tar man ut pengar när man handlar på vivo.

Postat av: Annelie

För det mesta funkar de säkert, men jag är den typen som ALDRIG har kontanter med mig, och när jag väl bestämmer mig för att ta ut så funkar naturligtvis inte bankomaterna. Kanske är det jag som får bankomaterna att ge upp...

2006-08-13 @ 21:44:58
URL: http://tensta.blogg.se
Postat av: Gaby

Tyvärr stämmer det. Oftast är det omöjligt att ta ut pengar.

Bra blogg Annelie!

2006-08-14 @ 08:43:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback