Panelen: Faid

Panelens nytillskott presenterar sig:



Namn: Faid Issa.
Ålder:
21 år.
Yrke: Student, kontaktperson via Spånga-Tensta stadsdelsnämnd, och bedriver även läxhjälp.
Familj: Stor familj men bor ensam för tillfället.
Hemsida/blogg: Nej.

Var i Tensta bor du?
Tensta Allé.

Hur länge har du bott här?
Jag har bott här i 2 år men innan så bodde jag på Krällingegränd nära Shellmacken i 15 år.

Hur hamnade du i Tensta?
Vi blev fler i familjen och sökte en större lägenhet, så vi hittade en fyra på Krällingegränd.

Vad är det bästa med Tensta?
Den stora blandningen bland folk och att man hela tiden kan lära sig något nytt från andra eftersom alla har olika bakgrund.

Är du engagerad i någon verksamhet i Tensta?
Jag och två andra kompisar har startat en gårdsförening via Svenska Bostäder. Vi hjälper barn och ungdomar med läxor och andra skolrelaterade uppgifter. Men man kan även komma dit för att slappna av och umgås med andra. Lokalen ligger på Tensta Allé 36 och vi har verksamhet tisdagar och torsdagar kl.17:00 till kl. 19:00.

Något annat du vill berätta om dig själv?
Jag vill vara en bra förebild för mina yngre syskon och alla andra unga i området.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback