Panelen: Axel



Namn: Axel Sandin

Ålder: 19

Yrke: Student, värvare för Greenpeace

Familj: Föräldrar, hundar och fågel kvar på Kungsholmen. Systrar och bröder spridda över stan.

Blogg: sandinblog.blogspot.com


Var i Tensta bor du?
Dyvingegränd (Hjulstastråket)


Hur länge har du bott här?
Drygt tre månader.


Hur hamnade du i Tensta?
Jag planerade att flytta hemifrån. Jag sökte då efter en lägenhet hyfsat nära stan, rimliga priser, tunnelbana i närheten och ett trevligt område. Efter att ha dissat Vårberg, Bredäng och Hallunda fick jag se lägenheten i Tensta och var fast.


Vad är det bästa med Tensta?
Tensta skiljer sig från andra miljonprogramsområden, det är en mycket speciell atmosfär här ute. Jag blir inspirerad och lycklig av omgivningen här, till mångas och min egen förvåning. Jag älskar mångfalden, den tysta gemenskapen bland passagerarna på tunnelbanan efter att tåget passerat Rissne, de engagerade ungdomarna som frågar mig om Palestina, den fantastiska gatukonsten, järvafältet, matpriserna (och utbudet), konsthallen, gottgott-grillen och mest av allt min lägenhet!


Är du engagerad i någon verksamhet i Tensta?
Nej, tyvärr. Men har planer!


Något annat du vill berätta om dig själv?
Jag gör musik, skriver, pluggar till lärare och är vegetarian (vegan så ofta jag kan). Sitter också för miljöpartiet i Kungsholmens stadsdelsnämnd där jag blev invald dagen före jag fick beskedet om flytten till Tensta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback