Första spadtaget för nya E18



Så var första spadtaget för nya E18 taget. Sju spadar krävdes för att alla viktiga herrar och damer på plats skulle få skyffla lite av den sympoliska jorden. En hel del människor hade samlats i dalgången mellan Tensta och Rinkeby för att bevittna jippot. Musik, kaffe, tipspromenad och trumslagare höjde stämningen och höll igång publiken. Inne i ett tält vid sidan om informarade Vägverket om hur bygget kommer att påverka trafiken under de sex år som det kommera ta innan alltsammans är färdigt. Dessutom visades arkeologiska fynd från Hjulsta upp, bland annat några fina mynt från England från 900-talet.

Kommentarer
Postat av: alias anneli

Åhh, vi var på samma ställe & tillställning! Att jag inte höllt utkik efter dig och kunde gissa att du kunde komma dit :-) .

Postat av: Annelie

Jag var bara där en kort stund, hann precis se spadtagen och tog sedan en fika. Såg att polisens volontärer var där - visst är du involverad i det?

2009-03-22 @ 09:18:54
URL: http://tensta.blogg.se/
Postat av: Anonym

nickar



Vi var några stycken V. där ja. Fast du kan ha missat mig, för just då satt jag och åt lunch baktill i kaffetältet, en avskärmad hörna för "personalen". Men jag tittade självklart ut runt hörnet vid sidan om, när det var dax för det historiska ögonblicket...

2009-03-22 @ 20:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback