Vårtecken i Tensta

Utöver alla krokusar som trängs lite varstans i rabatterna har jag noterat en rad säkra vårtecken här i Tensta:

  • Smatter från mopeder ekar mellan husen.
  • A-lagarna har intagit platsen bakom Tensta centrum, i folkmun kallad Finska viken.
  • Små, små barnen  cyklar omkring på  små, små cyklar. (Alldeles för många av dem utan hjälm. Här behövs omgående en hjälmkampanj på BVC, förskolor och skolor!)
  • Doften av tändvätska och grillat  ligger över ängarna, medan röken stiger mot himlen och skratt hörs i fjärran.
  • Och för min egen del åkte jogginskorna fram och jag gav mig ut på årets första runda: Hjulsta runt!

Kommentarer
Postat av: Haydee

Hah, Finska viken!



Hoppas att du får en fin söndag! :)

Postat av: Annelie

Ja, jag tror att namnet myntades för några årtionden sedan, när befokningen till större del hade finsk bakgrund.

2009-04-05 @ 10:25:51
URL: http://tensta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback