Lektyr för Tenstanördar

På väg hem från en av terminens sista lektioner på universitetet passade jag på att titta in på biblioteket där. Äntligen har jag lite tid över att ägna åt nöjesläsning, eller kanske snarare nyfikenhetsläsning. Mitt val föll bland annat på ett gediget verk från 1946 av Carl Ivar Ståhle. Det är hans doktorsavhandling, som trots sitt tämligen begränsade tema kom att få en ganska stor betydelse när stadsdelen Tensta planerades. Fortfarande pratar folk faktiskt om den, men förmodligen helt omedvetet...

Kan du gissa vad den handlar om?

Kommentarer
Postat av: Anna - lärare för nyanlända

Hej!



Vad roligt att du hittat in till mig. Intressant att läsa om ditt liv i Tensta. Jag återkommer såklart!





//Anna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback