Bland björkar och latinos



Jag hade en väldigt trevlig midsommarafton, som började med dans kring stången vid Spånga kyrka och slutade med festligheter med god mat och trevligt sällskap på Järvafältet. Improviserad underhållning, buffé på marken under ett plötsligt skyfall och en samling människor både från Tensta och andra delar av stan gjorde det till en härlig kväll - trots väderleken. 

 



På midsommardagen var det Midsommar Latino. Det var faktiskt första gången jag var där, trots att jag har bott i Tensta några år nu och dessutom är gift med en latino. Men ärligt talat blev jag inte särksilt imponerad. Det var lite för dyrt, lite för regningt och och lite för dålig musik för min smak. I alla fall under den stund jag var där. Folkfesten var det dock inga fel på - kul att se folk vallfärda ut till Eggeby gård! 



Jag hoppas du också hade en bra midsommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback