Nya perspektiv

Jag har det lite hektiskt för tillfället, är inne i slutspurten på denna termins studier. Därför tänkte jag i detta inlägg tänkte presentera vad andra har observerat i Tensta, och då menar jag inte observationer kring stenkastning och skumma förskolor.  

Till att börja med kan jag konstetare att Hjulstaskolan ännu en gång
prisas för ditt arbete. Denna gång får rektorn Elisabeth Sörhuuus Arbetsgivaralliansens stora Ledarstipendium. En del av motiveringen lyder: "Elisabeth Sörhuus visar ett oerhört engagemang för de barn och ungdomar som går i Hjulsta Skolor där hon är rektor sedan närmare 20 år. Hon har stor respekt för sitt uppdrag och den miljö hon arbetar i. Med intresse och handlingskraft inger hon hopp och mod i barnen, ungdomarna och deras föräldrar. " Det är bara att gratulera!

Ett intressant perspektiv på Tensta har Calle Fridén, som är byggnadsarbetare. På sin blogg "Utsikt från ett tak" beskriver han just nu hur arbetet med ett tak på Hyppingeplan fortskrider, i ord och bilder. Det är ett kittlande perspektiv.  Han har även skrivit ett intressant inlägg och Pontus Herins bok om Tensta.

Till sist vill jag återkoppla det jag skrev om Kungsträdgården i förra inlägget. För även om vi inte får några tjusigt urnor så har vi i alla fall en hel del körsbärsträd som blommar lika fint som i Kungsträdgården. Ett par av dem har Ulf Larsson fotograferat. Vackert!

Även du kan medverka här på bloggen genom att skriva en lista på dina favoriter i Tensta. Läs mer här!


Kommentarer
Postat av: Calle Fridén

Vet du hur skönt det är att den här bloggen finns. Så folk fattar att Tenstabor är som oss andra

Postat av: Annelie

Det var roligt att höra!

2008-05-07 @ 18:03:40
URL: http://tensta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback